Etapa I: Analiza infrastructurii, datelor şi serviciilor existente ce se doresc a fi integrate în sistemul propus. Proiectare modele şi componente
Nr.
Activitate
Responsabil
1.1
State-of-the-art: Investigaţia critică a stadiului actual al cercetărilor în domeniul temei proiectului
P4 – TERRASIGNA
1.2
Investigaţia critică privind infrastructura existentă la nivelul beneficiarului (ROSA)
P2 – UTI
1.3
Analiza / investigaţia privind interconectarea la sisteme europene de management al datelor satelitare, produselor şi serviciilor generate prin Copernicus
P4 – TERRASIGNA
1.4
Analiza / investigaţia privind interconectare la sisteme de prevenţie şi management al situaţiilor de urgenţă naţionale
P1 – UPB
1.5
Analiza / investigaţia privind colectarea şi procesarea datelor multi-sursă (aeriene, satelitare, in-situ, etc.) specifice diferitelor tipuri de dezastre
P4 – TERRASIGNA
1.6
Analiza / investigaţia privind posibilităţile de interconectare şi/sau integrare cu sisteme/instrumente de tip « Search and Rescue » folosind serviciile Galileo
P5 – ISS
1.7
Studiul legislaţiei şi reglementărilor în domeniul proiectului şi conexe
P6 – IAAR
1.8
Studiu de impact privind implementarea standardelor de interoperabilitate NATO (Stanag), EU, în domeniu
P2 – UTI
1.9
Analiza / investigaţia cerinţelor specifice de la potenţialii beneficiari. Definire scenarii de lucru
P1 – UPB
1.10
Studiu privind armonizarea dezvoltării bazei de date cu directiva INSPIRE şi în contextul INIS
P2 – UTI
1.11
Proiectarea componentelor sistemului
P4 – TERRASIGNA
1.12
Proiectarea componentelor de management al aplicaţiilor de procesare date şi a serviciilor de procesare/algoritmilor pentru use case-urile de analiză şi raportare a riscurilor de dezastre naturale
P2 – UTI
1.13
Proiectarea arhitecturii componentei de management al datelor şi specificarea datelor / informaţiilor ce vor fi integrate / stocate în sistem
CP – ICI
Etapa II: Elaborare modele, algoritmi, tehnologii şi componente
Nr.
Activitate
Responsabil
2.1
Proiectarea arhitecturii componentei pentru managementul infrastructurii TIC (hard, soft, interoperabilitate) şi specificarea resurselor (cele achiziţionate pentru platforma integrată şi cele puse la dispoziţie de parteneri) necesare
P2 – UTI
2.2
Proiectare componente pentru sistemul de observații bazat pe UAV-uri
P3 – ACTTM
2.3
Realizarea componentei de colectare și gestionare a datelor satelitare
P4 – TERRASIGNA
2.4
Realizarea componentei de colectare și gestionare a datelor deținute de autorități publice și INCD-uri
CP – ICI
2.5
Elaborarea/implementarea algoritmilor și lanțurilor de procesare aferente serviciilor de procesare și analiză a datelor satelitare: analiză și definire
P1 – UPB
2.6
Realizarea componentei de colectare și gestionare a informațiilor de tip « Search and Rescue » folosind Galileo
P5 – ISS
2.7
Achiziționare echipamente parteneri
CP – ICI
2.8
Instalarea/configurarea sistemului de conectare la date satelitare Copernicus (DHUS) – validare în platformele partenerilor
P4 – TERRASIGNA
2.9
Strategia de exploatare a rezultatelor
P6 – IAAR
2.10
Realizarea platformei web pentru interfaţa utilizator de acces la datele şi serviciile oferite – validare în platformele partenerilor
P2 – UTI
2.11
Specificarea și analiza alte surse de date specializate ce pot fi preluate în platformă – varianta inițială
P1 – UPB
2.12
Analiză şi documentare scenarii de lucru – data-flow, prioritate rulare taskuri/joburi, proiectare şi implementare layere de control şi securitate – varianta inițială
P1 – UPB
2.13
Interconectarea la sursele de date de tip « Search and Rescue » – varianta inițială
P5 – ISS
Etapa III. Interconectarea componentelor la sursele de date. Realizare prototip sistem, instalare și testare la beneficiar. Demonstrarea funcţionalităţii şi diseminarea rezultatelor
Nr.
Activitate
Responsabil
3.1
Interconectarea la sursele de date satelitare
P4 – TERRASIGNA
3.2
Interconectarea la sursele de informaţii naţionale privind dezastre şi situaţii de urgenţă
CP – ICI
3.3
Interconectarea la sursele de date in-situ
P2 – UTI
3.4
Interconectarea la sursele de date de tip « Search and Rescue » – varianta finală
P5 – ISS
3.5
Dezvoltare conector pentru preluare date din alte surse, conform cu principiile stabilite în platforma de interoperabilitate
P2 – UTI
3.6
Analiză şi documentare scenarii de lucru – data-flow, prioritate rulare taskuri/joburi, proiectare şi implementare layere de control şi securitate – varianta finală
P4 – TERRASIGNA
3.7
Dezvoltare modul de prezentare date/alerte către instituţii implicate în managementul situaţiilor de criză
P2 – UTI
3.8
Integrarea componentelor sistemului într-un prototip funcțional
P1 – UPB
3.9
Configurarea aplicațiilor software
P7 – ATM
3.10
Instalarea platformei web pentru interfața utilizator de acces la datele și serviciile oferite
CP – ICI
3.11
Diseminare și participare la manifestări tehnico-științifice
CP – ICI
3.12
Realizarea componentei de tip cloud pentru stocare date și procesare servicii
P4 – TERRASIGNA
3.13
Realizarea platformei web pentru interfaţa utilizator de acces la datele şi serviciile oferite – operaționalizare în platforma integrată
P4 – TERRASIGNA
3.14
Realizarea componentei de management a utilizării sistemului (useri, resurse, conexiuni, intrări, ieșiri, etc.)
P4 – TERRASIGNA
3.15
Realizarea bazelor de date de stocare a datelor interne și externe sistemului
P4 – TERRASIGNA
3.16
Realizarea componentei de colectare și gestionare a observațiilor in-situ (UAV)
P3 – ACTTM
3.17
Realizarea bazelor de date prin digitizare a informaţiilor imagine în format analogic (fotograme aeriene şi terestre) înregistrate în arealele calamitate în cazul unor dezastre majore
P2 – UTI
3.18
Realizarea componentei de colectare și gestionare a datelor multi-sursă
CP – ICI
3.19
Dezvoltare și implementare modul de tip “Data-Fusion”
P1 – UPB
3.20
Specificarea și analiza alte surse de date specializate ce pot fi preluate în platformă – varianta finală
P4 – TERRASIGNA
3.21
Elaborarea/implementarea algoritmilor și lanțurilor de procesare aferente serviciilor de procesare și analiză a datelor satelitare: implementare, integrare și evaluare
P4 – TERRASIGNA
3.22
Achiziționarea componentelor hard și soft ale infrastructurii platformei integrate
CP – ICI
3.23
Instalarea și configurarea echipamentelor achiziționate
P2 – UTI
3.24
Instalarea/configurarea sistemului de conectare la date satelitare Copernicus (DHUS) – operaționalizare în platforma integrată
P4 – TERRASIGNA
Etapa IV. Recomandări privind asigurarea sustenabilităţii şi evoluţia viitoare a sistemului
Nr.
Activitate
Responsabil
4.1
Analiză și propuneri privind regimul de acces la date și produse informaționale
P1 – UPB
4.2
Recomandări de asigurare a sustenabilității sistemului
P1 – UPB
4.3
Analiză și propuneri privind scalarea la nivel național / regional și extensia funcțională a sistemului
P1 – UPB
4.4
Instalarea aplicațiilor software și configurarea infrastructurilor puse la dispoziție de parteneri
P1 – UPB
4.5
Configurarea conexiunii cu serviciile oferite de partenerii proiectului din infrastructura proprie (DIAS)
P4 – TERRASIGNA
4.6
Documentarea specificaţiilor de sistem; Documentaţii tehnice de testare şi evaluare operaţională sistem – plan de testare, scenarii
P1 – UPB
4.7
Testarea și validarea sistemului
P1 – UPB
4.8
Evaluare prototip sistem – demonstrare funcționalitate, raport de finalizare pe baza feedback de la Beneficiari
CP – ICI
4.9
Documentații tehnice pentru exploatare și mentenanță sistem
CP – ICI
4.10
Instruire pentru beneficiar
P1 – UPB
4.11
Diseminare – organizare workshop de prezentarea rezultatelor
P1 – UPB
4.12
Realizarea componentei de colectare și gestionare a datelor din alte surse specializate
P4 – TERRASIGNA
4.13
Realizare platformă de interoperabilitate
P2 – UTI
4.14
Integrarea componentei de colectare și gestionare a informațiilor de tip « Search and Rescue » folosind Galileo